CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, May 22, 2009

Mohammad Izman Danial

MOHAMMAD IZMAN DANIAL

Yg ni anak sedara aku yg ke 8.ktorg pggil die danial jer..die ni lahir xcukup bulan mama die (kakak aku la) ade sakit jantung berlubang..so, doctor nasihat kan supaya b'salin awal & buat operation la..sbb doctor risau akak aku xckp nafas masa nk push baby..danial selamat dilahirkan pada 5 julai 2008..so sekarang ni die da nak masuk 11 bln la ni...tp bdn die xla bsr mane pn..ye la die kan pre-matured..

lps b'salin je doctor mskkan danial dlm incubator la..ms ni aku xdpt nk pergi sbb akak aku b'salin kt PPUM..aku xdpt p sbb aku keje time ni..keje part time lps abis study..so, yg pergi tgk akak aku mak, yong (kakak aku yg sulung) + suami die, yan (kakak aku no.5) + suami die + anak die, syakiera (adik aku)..

aku hanye b'doa je utk die..mule2 doctor nk wt operation tu 4/7 tp xjd sbb rmai yg queue..biase la..ramai sgt yg nk b'anak ni..huhuhu...pstu postpone la ari yg b'ikutnye..akak amy pn dgn gembira nye kuar blk dr blk operation tu..heheh...selamat sehari..

time tu semua org risau sbb doctor sndiri pn ckp peluang mmg tipis sgt..sbb klau ikutkan doctor mmg xbg mengandung..sbb risiko mmg tinggi..tu yg akak amy tkut sgt tu..ari yg b'ikutnye lak akak aku di masukkan sekali lg dlm blk operation tu..mule la debaran sekali lg...

akhir nye ade gk blk yg kosong..so, akak aku pn selamat la lahirkan si danial ni..mule berat die klau xsilap aku 1.6 kg je rasenye..mmg kecik sgt2 tau..takut aku nk pegang nye..mak aku pn xleh lame2 jage akak aku..sbb mak aku pn kene keje gk..

lame gk akak aku duk dlm wad..alhamdulilah sekarang semua nye da ok..akak aku da smkn sihat..danial pun same..cume doctor kate paru2 danial ni lemah..sbb tu danial kurang daya tahan & cepat b'jangkit penyakit..die da la duk kt nursery..ble ade je bdk2 kt situ yg demam, die pn akan b'jangkit dengan cepat..kdg2 cian kt die..ble demam ke batuk ke, nmpk lemah je die..akak aku pn kecian jgk..sbb klau die demam, die akan muntah2, batuk, kdg2 xtdo mlm..smlm pun die demam gk..cian kt die..

tp sekarang danial da tumbuh gigi 2 batang da kt bawah..myb die demam nk dpt sesuatu..e.g. jalan ke b'cakap ke..sbb ari tu mase tumbuh gigi pun die demam gk..mmg dulu selalu sgt p PPUM atau klinik pakar..sekali p klinik pakar nk dkt RM100 tau..tp xpe la..jnji danial bleh sihat..

kat bawah ni gmbr2 danial mase lepas lahir...bnyk sgt wire2 yg ade kt badan die..pity him..;(

Banyak kan wire kt badan die??mase ni curi2 ambik gmbr..heheh..

Sedih tgk muke die mase ni..
mcm nk mintak tolong je..
Semakin sihat dari hari ke hari...


Ni la muke die sekarang..
cute x???


Kt umah sblm p tesco
Dalam bnd ni nk lak die duk..dlm stroller xnk lak..hehe...
Yg bawah ni mase die msk contest kt sogo..
V V V
V V
V






p/s : korang tlg la doakan supaya danial cepat sembuh k..TQ...

5 comments:

SYAbAR said...

anak buah akak yg baru lahir, dr dah sahkan jantung berlubang juga. Umur 3 bulan baru dapat detect.

Anonymous said...

kesiannye...
Allah panjangkan umur danial...
Amin..

Misz Eila said...

mule2 tgk ciannyee..sayu j..dh bso skit...alooloo..comeeiiinyeee mcm sy jugak...heheh..

norazmamyra88 said...

Kak Yasmin : ye ke??nk buat cmne kn kak..dugaan yg t'pakse d harungi.skrg ni mcm2 penyakit & xkira usia..

Aqida : Amin..Harap2 begitu la..

She's The One : a'a kn..takut pn ade.heheh..eleh perasan la tu..heheh..ye la..comei cm ila gk..huhu..

Unknown said...

comelnye si danial nie...
comel sgt...